rss

Facebook
27 Kwi

Piątek  27.03.2020 r.

Dzień dobry! Zapraszam Cię do galerii prac, które od Was otrzymuję. Jeżeli jeszcze nie wysłałeś jakiejś pracy to możesz to zrobić w dowolnej chwili, żebyśmy mogli zobaczyć wszyscy Twoją twórczość.

Edukacja przyrodnicza

Mam nadzieję, że hodowlę fasoli już założyłeś i obserwujesz kiełkowanie nowej rośliny. Dzisiaj zapraszam Cię do zapoznania się z różnymi środowiskami życia roślin i zwierząt. Zaczniemy od sawanny w Afryce. 

Sawanna – to trawiasty teren występujący w  Afryce, w Azji, w Ameryce Południowej oraz w Australii. Sawanna złożona jest z wysokich traw oraz pojedynczych drzew i krzewów.

Żyrafa zamieszkuje afrykańską sawannę, zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu.

 

 

Sahara – pustynia w Afryce, to kolejny etap naszej wirtualnej podróży.

Kilka ciekawostek o Saharze:
-Sahara ma jeden z najtrudniejszych klimatów na świecie.
-Wiele wydm osiąga wysokość ponad 180 metrów.
-Sahara jest najgorętszą pustynią świata.
-Na Saharze żyje kilka gatunków lisów.
-Wielbłądy są głównym zwierzęciem pustyni i mają dużą odporność na ciepło i pragnienie. Wielbłąd jest ulubionym zwierzęciem koczowników, drugim ulubionym zwierzęciem nomadów na Saharze jest koza.

 

Jednym za najpiękniejszych miejsc na świecie jest rafa koralowa u wybrzeży Australii.

Rafa koralowa – jest nagromadzeniem szkieletów organizmów rafotwórczych. Rafy koralowe powstają w morzach i oceanach, w których temperatura wody utrzymuje się powyżej 18 °C, a głębokość dochodzi do 50 m. Jednym z mieszkańców rafy jest żółw morski.

Ostatnim miejscem, które odwiedzimy są lasy deszczowe Ameryki Południowej.

Lasy deszczowe Ameryki Południowej – są to wysokie, gęste dżungle, gdzie opady deszczu oraz wysokie temperatury utrzymują się na wysokim poziomie przez cały rok. Klimat lasów deszczowych jest bardzo ciepły i wilgotny – jest to jak gdyby tropikalna szklarnia. Las deszczowy Amazonii to największy las deszczowy na świecie pokrywający teren dorzecza Amazonki; jest domem dla największej liczby gatunków zwierząt 

Jednym z mieszkańców lasów deszczowych jest leniwiec, najwolniejszy ssak świata.  W ciągu jednego dnia pokonuje niekiedy tylko kilka metrów.

Edukacja polonistyczna:

Przeczytaj  tekst „Przyroda świata” na stronie 36 i 37.
Str. 36
Pobierz
Str. 37
Pobierz

Następnie uzupełnij zadanie 5 i 6 w ćwiczeniówce na stronie 40.

Edukacja artystyczna:

Wybierz jedno ze zwierząt, które dzisiaj poznałeś, wykonaj dowolną techniką pracę plastyczną i prześlij na mojego maila bsroczka@wp.pl

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Czwartek 26.03.2020 r.

Witam Cię bardzo serdecznie! Dzisiaj przeczytasz zapiski z dziennika małego podróżnika, uzupełnisz dziennik Diega, dowiesz się kim był Krzysztof Kolumb, zapiszesz wielką literą nazwy geograficzne. 

Edukacja polonistyczna:

Przeczytaj „Dziennik z podróży” na stronie 34 i 35.
Str. 34
Pobierz
Str. 35
Pobierz

Następnie odpowiedz ustnie na pytania:
Gdzie rozgrywają się wydarzenia opisane w dzienniku?
Dlaczego bohater nazwał swoje zapiski dziennikiem „skrzyniowym”?
Jak nazywał się kapitan statku „Santa Maria”?
Kogo nazywamy pasażerem na gapę?

Otwórz ćwiczeniówkę i wykonaj wszystkie zadania na str. 38 i 39.

W ćwiczeniu 2. pojawiły się pojęcia: wynalazca, odkrywca i zdobywca.
wynalazca – ktoś, kto coś odkrył, wynalazł
odkrywca– człowiek, który dokonał jakiegoś odkrycia
zdobywca– człowiek, który zdobył coś w wyniku walki lub osiągnął, uzyskała coś ważnego.

W ćwiczeniu 3. pamiętaj o wielkiej literze w nazwach geograficznych.

W ćwiczeniu 4. uzupełnij zdania czasownikami w odpowiednim czasie. Mam nadzieję, że poniższy rysunek pomoże Ci w tym ćwiczeniu.

Chcesz wiedzieć więcej?
Zapraszam Cię do obejrzenia krótkiego filmu o wielkich podróżnikach.

Edukacja matematyczna
Krzysztof Kolumb i inni wielcy podróżnicy pływali wielkimi żaglowcami. Zapraszam Cię dzisiaj o gry w statki, znanej na pewno Twoim rodzicom.

Instrukcja gry:
Każdy z graczy rozmieszcza na pierwszej planszy swoje statki w dowolny sposób. Warunek jest taki, żeby statki nie dotykały się rogami.
Rozmieszcza się:

– cztery jednomasztowce
– trzy dwumasztowce
– dwa trzymasztowce
– jeden czteromasztowiec

Poniżej przykładowe rozmieszczenie statków:

Pierwszy z graczy strzela w jedno pole, np. B 2. Jeśli nie trafi, przeciwnik mówi „PUDŁO”, a na ostrzelanym polu rysuje się kropkę. Jeśli któryś ze statków zostanie trafiony, przeciwnik mówi „TRAFIONY” i gracz, który strzelał, ponawia strzelanie dotąd, aż zatopi cały statek (przeciwnik informuje go o tym mówiąc „TRAFIONY ZATOPIONY”) lub do kolejnego „pudła”. Wygrywa oczywiście ten, kto pierwszy zatopi statki przeciwnika.

Możesz narysować planszę lub pobrać plik, wydrukować, przeciąć na pół i można rozpoczynać zabawę. Plansze do statków przygotowane są dla dwóch osób na jednej kartce. 

Plansze do gry
Pobierz

Wychowanie fizyczne
Zachęcam Ci do ćwiczeń fizycznych, skacz na skakance, wykonuj przysiady, skłony, brzuszki, pajacyki.

Pozdrawiam i życzę zdrówka 🙂


 

Środa 25.03.2020 r.

Dzień dobry! Bardzo ładnie napisaliście opis bociana. Dzisiaj poproszę Cię o kolejny opis, ale najpierw zagadka.

Najpierw wczesną wiosną zakwita złociście.
Dopiero potem na krzewie pojawiają się liście.

Rozwiązanie zagadki
Pobierz

Edukacja polonistyczna:
Zapisz w zeszycie do języka polskiego tak jak zawsze lekcja, datę dzisiejszą oraz temat: Opis forsycji.
Skorzystaj z pytań i słownictwa, które znajdują się w podręczniku na str. 57. Zredaguj opis forsycji i wykonaj rysunek w zeszycie. Zrób zdjęcie i prześlij na mojego maila bsroczka@wp.pl

Strona z podręcznika
Pobierz

Edukacja matematyczna
Przeczytaj kilka informacji, które będą Ci potrzebne do wykonania zadań matematycznych.

Staropolskie jednostki obrachunkowe i handlowe.
Mendel Polski – 15 sztuk
Tuzin – 12 sztuk
Kopa – 60 sztuk
Wykonaj zadania z ćwiczeniówki ze strony 27.

Chcesz wiedzieć więcej?
Tuzin –
używane jeszcze czasem określenie liczby 12, głównie w odniesieniu do 12 sztuk w handlu (np. tuzin jajek). Dwunastkowy system liczbowy wywodzący się prawdopodobnie ze starożytnego, aramejskiego systemu liczbowego (Mezopotamia), był mocno rozpowszechniony w dawnej Polsce i na całym świecie.

Mendel – spotykane jeszcze gdzieniegdzie określenie 15 sztuk (ćwierć kopy) lub, w niektórych rejonach, 16 sztuk (mendel chłopski).

Kopa – używane z rzadka dawne określenie 60 sztuk (pięciu tuzinów, cztery mendle).  Od słowa „kopa” pochodzi popularne powiedzenie „kopę lat”. Nazwa „kopa” być może również pochodzi od sposobu składowanie snopów zboża na … kopę.

Możesz wykonać ćwiczenia na stronach:  https://szaloneliczby.pl/klasa-3 lub matzoo.pl

Edukacja informatyczna
Zadanie w programie Paint: (wykonaj do końca tygodnia i prześlij na mojego maila)

1. Wiosna w parku lub lesie.

2.  Projekt własnego wzoru maskotki do gangu Słodziaków na tle łąki. Praca musi być wykonane tylko w tym programie i nie może zawierać żadnych gotowych elementów cudzego autorstwa, takich jak np.: cliparty, zeskanowane ilustracje. (dla tych uczniów, którzy jeszcze jej nie wykonali)

Pozdrawiam cieplutko i życzę dużo zdrowia 🙂


Wtorek 24.03.2020 r.

Dzień dobry! Dziękuję za piękne prace plastyczne, które do mnie przesyłacie, umieszczę je na stronie już niebawem.
Dzisiaj pozostajemy w wiosennej tematyce. Zaczniemy od utrwalenia wiadomości o bocianie białym. Przeczytaj informacje, które znajdują się na rysunku. Litery znajdujące się przy prawdziwych zdaniach utworzą hasło – nazwę zgromadzenia bocianów, które możemy zaobserwować w sierpniu, kiedy gromadzą się w stada przed odlotem do Afryki.

Edukacja polonistyczna:

Przeczytaj tekst pt. „Z wiosną na ratunek” na str. 55 i 56. Następnie uzupełnij ćwiczenia na stronie 64 i 65. Pomiń „kropkę” w ćwiczeniu 1.
Zapisz w zeszycie do języka polskiego tak jak zawsze lekcja, datę dzisiejszą oraz temat: Z wiosną na ratunek.
Ułóż i zapisz w zeszycie dwa zdania z utworzonymi połączeniami wyrazowymi z ćwiczenia 2 str. 64. 

Edukacja matematyczna
Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 26.
Następnie poćwicz tabliczkę mnożenia na stronie:  https://szaloneliczby.pl/klasa-3 lub matzoo.pl
Poćwicz odczytywanie godzin na zegarze:
https://www.superkid.pl/zegar-nauka

Zachęcam również do wykonania kolejnej lekcji ortografii hakowej na platformie: www.eis.edu.pl (Jeżeli nie pamiętasz jak się zalogować skontaktuj się ze mną, to podam instrukcję)

Życzę dużo, dużo zdrowia i Pozdrawiam


Poniedziałek 23.03.2020 r.

Witam Cię bardzo serdecznie. 21 marca rozpoczęła się kalendarzowa wiosna. Wracają do nas ptaki, które odleciały jesienią. Najwcześniej wracają skowronki, szpaki, bociany, pliszki. Nieco później, bo w kwietniu pojawią się jaskółki i kukułki. Powrót zajmuje ptakom około miesiąca. Pokonują one w tym czasie około 15 tys. kilometrów.

W Polsce występują dwa gatunki bocianów: bocian biały i bocian czarny. Są one pod ochroną. Najczęściej spotykanym u nas bocianem jest bocian biały.

Dzisiejsze zajęcia będą poświęcone bocianowi białemu. Poznasz kilka informacji o tym ptaku, napiszesz jego opis i wykonasz zadania matematyczne też związane z bocianem, będzie też zadanie plastyczne.

Edukacja polonistyczna:
Zapraszam Cię najpierw do obejrzenia krótkiego filmu o bocianach, kliknij w poniższy link.

https://www.youtube.com/watch?v=yux2aznkAb0

Przeczytaj tekst pt.„Czy bociany jedzą tylko żaby?”

Zapisz w zeszycie do języka polskiego tak jak zawsze lekcja, datę dzisiejszą oraz temat: Opis bociana.

Na podstawie filmu i przeczytanego tekstu napisz w zeszycie opis bociana, skorzystaj z poniższego planu. Pamiętaj, aby każda z części opisu była od nowego akapitu.

Wstęp: przedstawienie postaci 

Jakie gatunki bociana występują w Polsce?
Jaki gatunek spotykamy najczęściej?
Czy bociany są pod ochroną?
Rozwinięcie:
-wygląd zewnętrzny
wielkość-  duży, mały, średni

szyja      –  krótka, długa, gruba, (kolor)
głowa    –  mała, duża, okrągła, płaska
dziób     –  długi, krótki, wąski, szeroki, (kolor)
tułów     –  mały , wydłużony, szczupły, szeroki,
nogi       –  długie, krótkie, grube, chude, szczupłe, wysmukłe, patykowate (kolor)
pióra      – białe, czarne
-tryb życia i zachowanie
gnieździ się…

żywi się…
zimuje…
Zakończenie – moja ocena, własne zdanie 

Wykonaj pod opisem lub na nowej stronie w zeszycie rysunek bociana. Prześlij zdjęcie opisu i rysunku na mojego maila bsroczka@wp.pl

Edukacja muzyczna
Zanim przejdziesz do zadań z matematyki, zachęcam Cię do wysłuchania utworu „Wiosna” Antonio Vivaldiego.
Plik muzyczny
Pobierz

 

Edukacja matematyczna
Przeczytaj uważnie tekst zadania i odpowiedz na pytania, (możesz skorzystać z kalendarza), zapisz odpowiedzi w zeszycie do matematyki pod tematem:
Obliczenia kalendarzowe. 

  1. Ile miesięcy bociany spędzają w Polsce?
  2. Kiedy wyklują się młode bociany, jeżeli jaja zostały złożone 10 kwietnia? Zapisz datę dowolnym sposobem. 
  3. Podaj datę kiedy bociany będą próbowały latać.
  4. Podczas przelotu bocianów zaobserwowano grupę 16 ptaków. Ile spośród nich jest „Polakami”?

Następnie poćwicz tabliczkę mnożenia na stronie:  https://szaloneliczby.pl/klasa-3 lub matzoo.pl
Poćwicz odczytywanie godzin na zegarze:
https://www.superkid.pl/zegar-nauka

Edukacja artystyczna
Zadanie dla chętnych: wykonaj maskę bociana, poniżej znajdziesz szablon.
Maska bociana
Pobierz

Zachęcam również do wykonania kolejnej lekcji ortografii hakowej na platformie: www.eis.edu.pl (Jeżeli nie pamiętasz jak się zalogować skontaktuj się ze mną, to podam instrukcję)

Życzę dużo, dużo zdrowia i Pozdrawiam


 

Skomentuj: