rss

Facebook
27 Kwi

Piątek 17.04.2020 r.

Dzień dobry! Dziękuję za zdjęcia, pojawiły się już w galerii. Mam nadzieję, że wkrótce będzie komplet. Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od matematyki.

Edukacja matematyczna

Rozszerzamy zakres liczbowy do 1000. Wykonaj poniższe zadanie. Otwórz zeszyt do matematyki zapisz temat: Liczby w zakresie 1000. 

Przepisz uporządkowane liczby z tego zadania cyframi i słownie. Zwróć uwagę na poprawny i staranny zapis – zrób zdjęcie i prześlij.

Wykonaj kolejne zadanie.

 

 

Edukacja polonistyczna

Zapraszam Cię do obejrzenia filmu.

 

Otwórz teraz podręcznik i przeczytaj opowiadanie o przygodzie Kamila na planie filmowym pt.”Truskawka” na str. 45 i 46. 

Następnie wykonaj w ćwiczeniówce zadanie 1 na str. 53, 2 i 3 na str. 54.

Otwórz zeszyt do języka polskiego zapisz temat: Jak powstaje film?
Napisz w zeszycie kilka zdań na temat Twojego ulubionego filmu. Zrób zdjęcie zadania i prześlij.

Pamiętaj, tytuły filmów piszemy od wielkiej litery i w cudzysłowie. 

Poznałeś dzisiaj nazwy zawodów, których przedstawiciele pracują przy produkcji filmu. Rozwiąż zagadki, na pewno poradzisz sobie znakomicie.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Czwartek  16.04.2020 r.

Dzień dobry! Dziękuję za przesłane prace pt. „Barwy natury”, umieściłam je już w galerii. 

Edukacja polonistyczna

Zapraszam do obejrzenia filmu przedstawiającego historię kina i fotografii. Dowiesz się jak wykonać aparat fotograficzny z pudełka po zapałkach, co to jest camera obscura i fotoplastikon. Kliknij w poniższy link. 

https://vod.tvp.pl/video/jak-to-dziala,aparat-i-kamera,5288292

Otwórz teraz podręcznik na str. 44 i przeczytaj teksty informacyjne. Następnie wykonaj zadanie 1 w ćwiczeniówce na str. 51.

Zapisz w zeszycie temat: Opis fotografii. Wykonaj w zeszycie zadanie 2 ze str. 51 – opisz jedno ze zdjęć, skorzystaj z pytań umieszczonych pod zdjęciami, prześlij zdjęcie tego zadania na mojego maila.

Zanim zaczniesz pisać,  zwróć uwagę na pisownię wyrazu fotografia – na fotografiitaka sama zasada obowiązuje w wyrazach:
ortografia – ortografii
geografia – geografii
historia – historii

Zapoznałeś się dzisiaj z historią fotografii, przed Tobą układanka. Powodzenia!

 

Edukacja artystyczna

Prześlijcie swoje zdjęcie z dzieciństwa, mogą być jakieś zabawne. Na początek  zamieszczam w galerii swoje zdjęcie, na którym mam kilka latek i jestem prawie tak duża jak moja lalka 🙂

 

Edukacja matematyczna

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce – Sprawdzam siebie – str. 32 i 33 – prześlij zdjęcie wykonanych zadań.

 

 Wychowanie fizyczne

A teraz trochę ruchu! Zapraszam Cię do nauki prostych układów tanecznych! Do wyboru 🙂

Pozdrawiam cieplutko 🙂


 

Środa  15.04.2020 r.

Dzień dobry! Dziękuję za piękne kartki z życzeniami, zapraszam do Galerii prac. W zakładce Język angielski pojawiły się propozycje stron, które pomogą Ci w nauce.

Przypominam również o:

  • hodowli fasoli (jeżeli jeszcze nie założyłeś to nie zwlekaj i zrób to dzisiaj – instrukcja na str. 54 w podręczniku)
  • odsłuchaniu naszej lektury „O psie, który jeździł koleją”, zaczniemy ją omawiać po 20 kwietnia.

Edukacja polonistyczna:

Zapraszam Cię do obejrzenia krótkiego filmu.

Dowiedziałeś się dlaczego artyści malują obrazy, co to jest paleta, i do czego służy. Jakie znaczenie w malarstwie mają kolory? Już wiesz co mogą oznaczać kolory np. czerwony, biały, czarny.

 

Przeczytaj  teraz tekst w podręczniku na stronie 42 i 43, a następnie wykonaj w ćwiczeniówce  zdanie 2 i 3 (bez kropki) ze strony 48, zadanie 4, 5 i 6 ze strony 49 oraz zadanie 7 i 8 ze str. 50. 

 

Edukacja artystyczna

Jak myślisz, od kiedy zaczęto używać kolorów w sztuce?

Kolor jest obecny w sztuce od czasów najdawniejszych, tzn. od sztuki prehistorycznej.

Natomiast na przestrzeni czasu artyści kładli mniejszy lub większy nacisk na jego znaczenie w swojej twórczości.

W sztuce wczesnochrześcijańskiej i średniowiecznej miał on duże znaczenie symboliczne, w renesansie najbardziej zwracano uwagę na jego harmonijne użycie oraz wszelkie efekty światłocieniowe.

Natomiast wiek XIX przyniósł najwięcej eksperymentów z kolorem w sztuce. Wtedy zaczęto produkować farby na skalę przemysłową – wcześniej barwy uzyskiwano z surowców naturalnych, spoiwem barw było najpierw białko kurze, a później olej lniany.
Wiek XIX to także czas odkryć optycznych, z których chętnie korzystali impresjoniści. Za swój nadrzędny cel postawili obserwację tego, jak światło wpływa na kolory – zerwali z pojęciem koloru lokalnego (stałego bez względu na światło). Dla impresjonistów ten sam przedmiot ma inną barwę w zależności od oświetlenia. Stosowali technikę dywizjonizmu – nie mieszali barw na palecie, lecz kładli na płótnie obrazowym plamy czystych kolorów, które optycznie mieszały się w oku.

Kolory podstawowe

 

Kolory  pochodne

 

Z czym wam się kojarzą kolory: żółty, pomarańczowy, czerwony?
Czy można powiedzieć, że są to barwy ciepłe?
Z czym wam się kojarzą kolory: niebieski, zielony, fioletowy?
Czy można powiedzieć, że są to barwy zimne?

Kolory ciepłe i zimne

Których kolorów użyjesz w obrazie najwięcej, jeśli chciałbyś wyrazić coś radosnego?
A których, jeśli chciałbyś wyrazić coś spokojnego lub smutnego?

 

Czy jesteś  w stanie policzyć, ile jest kolorów. Czy jest na tym obrazie kolor zielony? Ile różnych jego odcieni widzisz?

 

Tych odcieni może być znaczenie więcej. Podobnie jest z innymi kolorami – a zatem nie jesteśmy w stanie zliczyć, ile tak naprawdę jest kolorów.

Ciekawostka

Jaki to kolor?

W niezliczonej ilości barw wykorzystywanych w malarstwie są zarówno takie, które bardzo dobrze znasz, jak również takie, których nazwy być może dziś po raz pierwszy przeczytasz. Sprawdźmy to!

Błękit paryski – uzyskiwany jest chemicznie.

Ochra (polska nazwa: ugier) – można ją uzyskać naturalnie, gdyż jest to skała, która występuje np. we Francji, stosowana już od czasów prehistorycznych, w formie sproszkowanej musi być wymieszana z wypełniaczem i spoiwem, można ją także uzyskać syntetycznie.

Róż indyjski – uzyskiwany chemicznie.

Ultramaryna – pochodzenie naturalne (lazuryt – kopalina, surowiec odnawialny) lub syntetyczne.

 

Naśladowanie barw z natury – praca plastyczna

Poszukaj pocztówki/zdjęcia z gazet przedstawiającego krajobraz (ciekawy pod względem kolorystycznym). Postaraj się odtworzyć obraz ze zdjęcia/pocztówki wykorzystując te same lub podobne kolory. Zrób zdjęcie swojej pracy i prześlij na mojego maila.

 

Doświadczenie:

Na kartce papieru nanieś w pewnej odległości od siebie odrobinę rozwodnionej  farby czerwonej, żółtej, białej i niebieskiej, a następnie rozdmuchaj każdą  z nich  na wszystkie strony przez słomkę do picia. Zwróć uwagę, czy powstają nowe barwy.

 

Edukacja matematyczna:

Poćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia  https://szaloneliczby.pl/klasa-3

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Skomentuj: