rss

Facebook
27 Kwi

Piątek 24.04.2020 r.

Dzień dobry! Zapraszam do galerii, podpisałam Wasze zdjęcia i wszystko jest już jasne. Przypominam również o lekturze „O psie, który jeździł koleją”. Zaczynamy omawianie w poniedziałek. Jeżeli jeszcze jej nie odsłuchałeś to nie zwlekaj – audiobook jest w zakładce słuchowiska.


Minikonkurs rozstrzygnięty:

I miejsce – Adam Martyniak (bezbłędnie rozpoznał wszystkich)

 

II miejsce – Maksym Skrzelowski  i Piotr Umiński (20 osób)

 

III miejsce – Liwia Czarnecka i Krzyś Jędrusik (18 osób)

 

Gratuluję zwycięzcom!!!

Kasia również przeprowadziła doświadczenie „Jak piją drzewa?” Oto zdjęciowa dokumentacja przeprowadzonego doświadczenia.

 

Edukacja przyrodnicza

Dzisiejszy temat zajęć również związany będzie z ochroną przyrody. Poznasz dzisiaj parki narodowe. W Polsce utworzono 23 parki narodowe, które chronią najmniej zmienione fragmenty przyrody naszego kraju.

We wszystkich parkach narodowych obowiązują te same zasady zachowania:

  • Należy poruszać się wyłącznie po wytyczonych szlakach.
  • Nie wolno niszczyć skał i zanieczyszczać wody.
  • Nie wolno śmiecić.
  • Nie wolno zrywać roślin i grzybów.
  • Nie wolno płoszyć zwierząt ani niszczyć ich schronień.

 

 

Obejrzyj teraz bardzo uważnie film o parkach narodowych. Informacje z filmu będą Ci potrzebne do rozwiązania krzyżówki.

 

Rozwiąż krzyżówkę z hasłem.

Czy wiesz co to jest „Polska czerwona księga zwierząt”? 

Jest to spis zagrożonych gatunków zwierząt na terenie Polski. Zawiera listę ginących gatunków zwierząt z dokładnym ich opisem i mapami rozmieszczenia. Niestety niektórych gatunków nie udało się uratować – zginęły bezpowrotnie. Wśród nich znajdują się dzikie konie – tarpany oraz przodkowie bydła – tury.

 

Zadanie do wykonania: wybierz jeden z parków narodowych, wymyśl reklamę zachęcającą do odwiedzenia tego parku. Co można w nim zobaczyć? Jakie żyją w nim zwierzęta?  Jakie rosną rośliny? Jakie ciekawe obiekty można w nim zobaczyć? Pamiętaj, że reklama powinna zawierać kolorowe rysunki i starannie napisane teksty. Wykonaj reklamę dowolną techniką plastyczną na  kartce z bloku.
 Zrób zdjęcie i prześlij. 

 

Edukacja matematyczna

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 37.

 

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Czwartek 23.04.2020 r.

Dzień dobry! Zapraszam do galerii, pojawiło się więcej miśków, są naprawdę świetne. 🙂

Przypominam trwa jeszcze Minikonkurs: Prześlij na maila dopasowane imiona do numerów, które są pod zdjęciami. Ogłoszenie wyników w piątek.

Wczoraj dowiedziałeś się jak ogromną rolę spełniają drzewa w naszym życiu i w jaki sposób pobierają wodę z gleby. Poniżej zdjęcia z wykonanego doświadczenia przesłane przez Olka Kołodzieja.

Edukacja polonistyczna

Przeczytaj bardzo uważnie wiersz Natalii Usenko pt. „Drzewo”.

Na podstawie wiersza uzupełnij brakujące fragmenty poniższego listu, przepisz go bardzo starannie do zeszytu, zaznacz dowolnym kolorem wyrazy zapisane wielką literą ze względów grzecznościowych.

Zapisz temat: List do drzewa. Zrób zdjęcie tego zadania i prześlij.

……………………………………………..

Dostojny, Sędziwy Dębie,

bardzo dziękuję Ci za ……………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

To bardzo hojne dary! Obiecuję Tobie i Twoim braciom, że nigdy ………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Już nie mogę się doczekać chwili, gdy znów się spotkamy.

Serdecznie Cię pozdrawiam

……………………………………………

 

Czego drzewo potrzebuje do życia? 

Rodziny wyrazów

Nasz język polski
Do jednej rodziny wyrazów mogą należeć wyrazy z różnych grup: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki.

 

Utwórz i zapisz w zeszycie rodziny wyrazów dekoracja i rysunek. Skorzystaj z pytań pomocniczych.

co?                       kto?               co robi?                 jaki?
rysunek         …………….      …………….         ……………
dekoracja     …………….      …………….         ……………

 

Edukacja matematyczna

Jaka to liczba?

1000 metrów to kilometr

1000 m = 1 km

 

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 36. Zrób zdjęcie i prześlij.

 

Wychowanie fizyczne

A teraz trochę gimnastyki przy muzyce. 🙂

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Środa 22.04.2020 r.

Dzień dobry! Zapraszam do galerii, Wasze miśki są rewelacyjne, niektóre nie mają jeszcze imion, ale mam nadzieję, że wymyślicie je wkrótce.


Przypominam trwa jeszcze Minikonkurs: Prześlij na maila dopasowane imiona do numerów, które są pod zdjęciami.

 22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi, w tym roku hasło  przewodnie to: „Działania na rzecz ochrony klimatu”.

Dzisiejszy temat naszych zajęć dotyczy drzew i roli jaką odgrywają w mieście.

  • Czy wiesz, że dwa zdrowe drzewa średniej wielkości zaspokajają zapotrzebowanie na tlen jednej dorosłej osoby?
  • Czy wiesz, że samochód przez godzinę zamienia w spaliny tyle tlenu, ile 800 osób zużywa go – w tym samym czasie – do oddychania?
  • Obecność roślin zielonych w otoczeniu człowieka nie tylko sprawia, że nasze otoczenie staje się piękniejsze, ale także gwarantuje zachowanie równowagi klimatycznej.

Zanim przejdziemy do dalszej części lekcji na chwilę wstrzymaj oddech. Głośno i powoli odlicz do 5.
Czy łatwo było wam wykonać to ćwiczenie?
Jak się czuliście, gdy nie mogliście oddychać?
Czy można żyć bez powietrza?
Jakie narządy służą nam do oddychania?

Na rysunku możesz zobaczyć układ oddechowy człowieka.

 

Teraz kolejne ćwiczenie: chuchnij na lusterko ustami lub nosem. Na lustrze pojawi się para. Gdy przejedziesz  po nim palcem, zobaczysz że jest mokre.

Produktami oddychania są dwutlenek węgla, woda i energia. Para, która osadziła się na lusterku to też woda, ale w innym stanie skupienia.

Gdybyśmy zawiązali torebkę foliową na gałęzi drzewa, pojawiłyby się w niej kropelki wody – para wodna. Jej obecność wskazuje, że drzewa wydzielają wodę przez liście i łodygę do atmosfery. Zjawisko to nazywa się transpiracją. Jest ono nasilone szczególnie w upalne dni. Woda wydostaje się z liści i łodyg przez aparaty szparkowe.

Do oddychania niezbędny jest nam tlen, a ten w głównej mierze wytwarzany jest przez rośliny zielone. Drzewa też oddychają, więc są żywymi organizmami.

Zapraszam Cię teraz do obejrzenia filmu. Co się stanie, jeśli zabraknie drzew? – zastanów się nad tym.

 

Jak drzewa i krzewy chronią nas przed zanieczyszczeniami powietrza?

W związku z postępującym zanieczyszczeniem środowiska ludzie poszukują nowych metod na pozbycie się z niego szkodliwych substancji. Jedną z takich naturalnych metod jest technologia wykorzystująca rośliny w procesie oczyszczania gleby, wód, powietrza oraz osadów ściekowych. W związku z tym, bada się poszczególne rośliny pod kątem ich unikalnych właściwości przydatnych człowiekowi.

W ten sposób możemy wyróżnić następujące grupy roślin:

Drzewa w różnym stopniu wyłapują zanieczyszczenia powietrza, takie jak: zawieszone w nim pyły oraz metale ciężkie.

Drzewa zapewniają  dużo cienia. Dzięki temu temperatura w ich okolicy obniża się, a powietrze staje się lepiej nawilżone.

 

Drzewa przyczyniają się do oczyszczania gleb i wód skażonych metalami ciężkimi, czy pierwiastkami promieniotwórczymi.

Krzewy pokryte liśćmi pochłaniają aż 85% osiadających na nich kurzu i spalin, a w stanie bezlistnym do 60 %. Dzięki temu stanowią skuteczną ochronę przed zanieczyszczeniami.
Zaaranżowanie żywopłotu, czyli naturalnego ogrodzenia z krzewów lub drzew stanowi skuteczny sposób na odizolowanie się zwłaszcza od spalin, ale też w pewnym stopniu od hałasu ulicy. Rośliny załamują oraz rozpraszają fale dźwiękowe i zmniejszają w ten sposób poziom hałasu. Aby stanowić skuteczną, naturalną barierę powinien on być wysoki (co najmniej dwumetrowy) i bardzo gęsty.

 

Dowiedziałeś się jak ogromne znaczenie mają drzewa dla naszego klimatu.

 

Doświadczenie do wykonania: Jak piją drzewa? 

  • dowiesz się, w jaki sposób drzewo pije, a tym samym filtruje wody i glebę z zanieczyszczeń.

 Instrukcja
Potrzebne materiały:
● przezroczysta szklanka lub niewielkie słoiki
● farbka lub tusz do zabarwienia wody
● chusteczka higieniczna
● 2 małe szkiełka
● gumka recepturka
● niewielka kartka lub mały skrawek papieru
Przebieg doświadczenia:
Do szklanki lub słoika nalej wodę, zabarw ją tuszem lub farbą plakatową.
● włóż między szkiełka kawałek złożonej kartki i owiń je gumką recepturką (zdj. 1).
● dotknij powierzchni wody krótszą krawędzią szkiełek (zdj. 2).

Po dotknięciu wody zachodzi zjawisko podciągania kapilarnego – woda sama wchodzi między
szkiełka i wędruje ku ich górnej krawędzi (zdj. 3).

Jeżeli nie masz małych szkiełek możesz wykonać tylko drugą część doświadczenia.

Następnie róg rozłożonej chusteczki zamocz w naczyniu z wodą i trzymaj ją tak, by można było zauważyć jak woda wędruje, po włóknach chusteczki, ku górze (zdj. 4).

Wnioski:
Woda wnika w bardzo wąskie przestrzenie i jest podciągana dzięki siłom kapilarnym w górę. Im węższa jest szczelina lub rurka, tym woda jest silniej podciągana ku górze. Wykorzystanie szkiełek mikroskopowych oraz chusteczek potwierdza tezę, że woda wędruje ku górze w wąskich szczelinach, niezależnie od użytego do doświadczenia materiału. W taki sposób przemieszcza się woda w pniach drzew.

 

Edukacja artystyczna

Wykonaj dowolną techniką plastyczną pracę na konkurs świetlicowy
pt. „ Ziemia-czysta planeta
zrób zdjęcie i prześlij na mojego maila. 

Zachęcam również do śpiewania piosenki pt. „Ziemia, zielona wyspa”.

1.Nie warto mieszkać na Marsie,
Nie warto mieszkać na Wenus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
Powtarzam to każdemu.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
Wśród innych dalekich planet.
To dom jest dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
Więc musi być bardzo zadbany.

2.Chcę poznać życie delfinów
I wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
I z kotem móc się bawić.

3. Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
Niech z nieba uśmiecha się słońce,
Pozwólmy ptakom śpiewać.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Wtorek 21.04.2020 r.

Dzień dobry!
Przypominam trwa Minikonkurs: Prześlij na maila dopasowane imiona do numerów, które są pod zdjęciami.

Otrzymałam już pierwsze rozwiązania naszego minikonkursu. Czekam na kolejne.
Już wkrótce wyniki.

Edukacja polonistyczna

Wczoraj poznałeś kilka regionów naszego kraju. Sprawdź, czy pamiętasz wszystkie nazwy.

 

Zapraszam Cię wirtualnego zwiedzania.

Otwórz podręcznik na str. 50 i przeczytaj tekst pt. „Muzea dla wszystkich”.

Następnie wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 58 i 59. 

W zeszycie zapisz temat: „Dzień odkrywców”. Wymyśl i napisz w zeszycie, następnie narysuj, do czego może służyć jedno z podanych urządzeń:
– podniebny rozpylacz cukierków
– pokojowy rozśmieszacz
– ogrodowy podajnik lodów

Zrób zdjęcie tego zadnia i prześlij.

 

Edukacja matematyczna

Wykonaj zadanie 1, 2 i 3 na str. 34 oraz  zadanie 5, 6, i 8 na str. 35. Zrób zdjęcie i prześlij.

 

Edukacja artystyczna

Zwiedziłeś wirtualnie Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach. Wykonaj według instrukcji misia – przytulankę. Będziesz potrzebował: ręcznik, gumki recepturki i jakieś materiały na oczka, nosek, kokardkę. W związku z tym, że stęskniłam się bardzo za Wami, poproszę o zdjęcie Twoje z miśkiem. Wymyśl dla niego oryginalne imię. 

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Ponownie zachęcam Was do wzięcia  udziału w „Akcji Będzie Dobrze”

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek 20.04.2020 r.

Dzień dobry! Mam nadzieję, że rozpoznałeś swoich kolegów i koleżanki na zdjęciach. Jestem ciekawa czy udało Ci się rozpoznać wszystkich.
Minikonkurs: Prześlij na maila dopasowane imiona do numerów, które są pod zdjęciami.

Edukacja matematyczna

Wykonaj poniższe ćwiczenie, aby utrwalić zapis słowny liczb.

W zeszycie zapisz temat: Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000.

Wykonaj działania, zrób zdjęcie i prześlij.

300 + 500 =             800 – 400 =

500 + 200 =             900 – 200 =

800 + 100 =             600 – 300 =

200 + 300 =            700 – 400 =

600 + 300 =            1000 – 400 =

 

Wykonaj kolejne ćwiczenie.

 

Edukacja polonistyczna

Zapraszam Cię na wirtualną podróż po Polsce.

Przeczytaj teksty informacyjne w podręczniku na str. 48 i 49. 

Wykonaj zadanie 1 i 2 w ćwiczeniówce na str. 55.

Pamiętaj o wielkiej literze w nazwach geograficznych.

Poznałeś nazwy regionów Polski,  na pewno poradzisz sobie z kolejnym zadaniem, a więc do dzieła.

 

Zapisz w zeszycie temat:Poznajemy regiony Polski.


Połącz  pasujące do siebie zdania w jedno i zapisz w zeszycie, prześlij na maila. 

Dobrze planuję trasę wyprawy.
Chcę bez problemu dotrzeć do celu.

Chcę mieć dużo siły do wędrówki.
Nigdy nie zapominam o zapasie wody i jedzenia.

Chcę być przygotowany na każdą pogodę.
Pamiętam o kurtce przeciwdeszczowej, ciepłej bluzie i czapce.

Do połączenia zdań użyj poniższych wyrazów. Pamiętaj o przecinku przed tymi wyrazami.

, więc      , ponieważ    , dlatego

Skorzystaj ze wzoru: 
Zbieram informacje na temat odwiedzanego miejsca.
Chcę się o nim jak najwięcej dowiedzieć.

Zbieram informacje na temat odwiedzanego miejsca, ponieważ chcę się o nim jak najwięcej dowiedzieć.

To zadanie znajdziesz również w ćwiczeniówce na str. 56.

Wykonaj teraz zadanie 5 ze str. 56

 

Wychowanie fizyczne

A teraz trochę ruchu! Mam nadzieję, że już sobie świetnie radzisz z wybranym układem. Pamiętaj, że trening czyni mistrza! 

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Skomentuj: