rss

Facebook
18 maja

Piątek  15.05.2020 r.

Dzień dobry! Dziękuję za przesłane projekty znaczków, znajdują się już w galerii.

A oto piękne wachlarze i piramidy.

Zdjęcie ciekawej budowli przesłane przez Karola.

 

Prezentacja Krzysia Jędrusika „Wspaniałe budowle na świecie”
Pobierz

 

Wasze propozycje filmowe i książkowe:

„Elf i dom strachów” Marcin Pałasz: Życie nie przestaje zaskakiwać Elfa i jego ludzi. Dużego czeka kilkudniowy wyjazd do małej miejscowości, gdy nagle okazuje się, że pensjonat, w którym ma nocować, ponoć jest… nawiedzony!

„Straszny dom”: 12-letni DJ Walters od dzieciństwa obserwował dom Nebbercrackerów i od dawna podejrzewał, że z tym domem jest coś nie tak. Zauważył, że coraz więcej rzeczy z otoczenia domu zaczyna znikać, nawet pani Nebbercracker gdzieś przepadła. Gdy nadejdzie święto Halloween DJ wraz z dwójką przyjaciół uda się na rekonesans i odkryje przerażającą prawdę: dom jest żywym pożerającym wszystko i wszystkich potworem.

„Bardzo Fajny Gigant (BFG)” zajmuje się chodzeniem po nocach od domu do domu i darowaniem dzieciom snów. Gdy którejś nocy przyłapuje go mała Sophie, zabiera ją ze sobą do kraju Gigantów, aby nie wygadała innym, co zobaczyła. Sophie zaprzyjaźnia się z BFG i stopniowo odkrywa tajniki jego fascynującej pracy, a także jego bolesne tajemnice.

 

Edukacja polonistyczna

Dzisiaj przypomnimy sobie słownictwo związane z teatrem. Zapraszam Cię do rozwiązania krzyżówki.

Zadanie 1.

 

Zadanie 2.

Przeczytaj wiersz pt. „Ale teatr!” na str. 80 oraz zapoznaj się z nazwami zawodów związanych z pracą w teatrze.

 

Zadanie 3.

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 86 i 87. Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Zadanie 4.

Zadanie 5.

Poćwicz stopniowanie przymiotników.

Wzór:
stopień równy                  stopień wyższy                 stopień najwyższy

mądry                                  mądrzejszy                       najmądrzejszy

 

 

Edukacja matematyczna

Obejrzyj film, który przypomni Ci w jaki sposób wykonujemy dodawanie sposobem pisemnym.

Zadanie 1.

Zapisz w zeszycie temat: Dodawanie sposobem pisemnym.

Wykonaj obliczenia sposobem pisemnym. Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Czwartek  14.05.2020 r.

Dzień dobry! Możecie zobaczyć komiksy w galerii. Jeżeli jeszcze nie narysowałeś zrób to koniecznie, czekam do jutra na projekt znaczka.

Edukacja polonistyczna

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od wyjaśnienia dwóch pojęć.

Co to jest architektura?

Jest to nauka oraz sztuka projektowania, a także konstruowania, a następnie wykonywania różnych budowli przestrzennych.

Czym się zajmuje architekt?

Architekt projektuje budynki, dobiera formy zależnie od tego, jaką ma wizję. Jest to zawód na pograniczu nauk technicznych oraz sztuki artystycznej. Architekt na pewno musi mieć talent plastyczny, wyobraźnię przestrzenną, która pozwoli mu na stworzenie projektów, a także mieć zdolności matematyczne.

Zapraszam Cię do obejrzenia krótkiego filmu o niezwykłych budowlach.

Zadanie 1.

Kolejne niezwykłe budowle znajdziesz w podręczniku na str. 78 i 79. Przeczytaj uważnie informacje i zapamiętaj jak wyglądają.

 

Zadanie 2.

Sprawdź czy zapamiętałeś nazwy niezwykłych budowli. Połącz odpowiednio w pary.

 

Zadanie 3.

Otwórz ćwiczeniówkę na str. 84 i 85. Wykonaj wszystkie zadania. Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Zadanie dla chętnych

Poszukaj w różnych źródłach informacji o jeszcze innych niezwykłych budowlach na świecie. 

 

Edukacja matematyczna

Zapraszam Cię na film pt.”Jak architekci wykorzystują matematykę?”

 

Ciekawostki

Jaki kształt miały egipskie piramidy?
Egipskie piramidy to budowle w kształcie ostrosłupa prawidłowego o podstawie czworokątnej (kwadratu), służąca najczęściej jako grobowiec. Najbardziej znany kompleks piramid znajdują się w Gizie. Są to trzy największe piramidy zbudowane w Egipcie – piramida Cheopsa, Chefrena i najmniejsza Mykerinosa Wszystkie mają kształt ostrosłupa o podstawie kwadratu.

Co charakteryzuje piramidę Cheopsa?
Piramida Cheopsa inaczej nazywana Wielką Piramidą to największa z egipskich piramid. Powstała ok. 2560 p.n.e., ma podstawę o boku 227,0 m i wysokość 147,0 m. Cała budowla składa się z ok. 2,3 miliona kamiennych bloków i ma masę ponad 6 milionów ton. Jest to pierwsza powstała w historii budowla, w której dopatrzono się złotej liczby, choć wówczas nie znano jeszcze nawet tego pojęcia.

 

Edukacja techniczna

Wykonaj miniaturę piramidy. Skorzystaj z poniższej instrukcji.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Środa  13.05.2020 r.

Dzień dobry! Dziękuję za komiksy i pierwsze projekty znaczków. Wkrótce umieszczę je w galerii. Zuzia i Piotrek wykonali wczoraj piękne wachlarze.

 

Edukacja polonistyczna

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od wyjaśnienia dwóch pojęć:

MIT – to stworzona w dawnych czasach opowieść o powstaniu świata i ludzi oraz tłumacząca różne zjawiska.

MITOLOGIA – to zbiór tych opowieści.

Góra Olimp. W starożytnej Grecji uważana za siedzibę bogów. Ponieważ Olimp góruje nad pozostałymi szczytami w rejonie to wyższe partie zazwyczaj przysłonięte są warstwą chmur. To na Olimpie wśród chmur greccy bogowie wznosili swoje pałace.

 

Przeczytaj teraz tekst ze str.75-77 pt.”Puszka Pandory”.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

  • Dlaczego Zeus zesłał na Ziemię kobietę i tajemniczą puszkę?
  • Co zawierała puszka?
  • W jaki sposób jej zawartość wydostała się na Ziemię?
  • Co Prometeusz ukrył na dnie puszki?
  • Jak myślisz dlaczego tak zrobił?

 

 Wyjaśnij hasła:

 

Otwórz teraz ćwiczeniówkę, wykonaj zadanie 1 i 2 ze str. 82 oraz 3 i 4 ze str. 83.

Zrób zdjęcie zadań i prześlij na mojego maila.

 

Jeżeli zainteresowały Ci mity greckie to zachęcam Cię do wysłuchania „MITÓW GRECKICH dla Dzieci” – Grzegorza Kasdepke.

 

Edukacja matematyczna

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 45 i 46. 

Zrób zdjęcie zadań i prześlij na mojego maila.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Wtorek  12.05.2020 r.

Dzień dobry! Dziękuję za przesłanie pięknych opowiadań o fantastycznych podróżach, czytałam je z ogromnym zainteresowaniem, znajdziecie je w zakładce „Kącik literacki”.

Edukacja matematyczna

Zadanie 1.

Zajmiemy się dzisiaj odejmowaniem liczb, popatrz na  poniższy wzór.

Zapisz temat: Odejmowanie liczb w zakresie 1000. Korzystając ze wzoru wykonaj obliczenia w zeszycie:

402 – 8=

501 – 7 =

704 – 6 =

203 – 5 =

604 – 9 =

906 – 7 =

Zadanie 2.

Korzystając ze wzoru oblicz w zeszycie następujące różnice:

725 – 50 =

465 – 80 =

535 – 60 =

225 – 30 =

615 – 40 =

805 – 20 =

Zrób zdjęcie zadań i prześlij na mojego maila.

 

Edukacja polonistyczna

Zadanie 1.

Przeczytaj bardzo uważnie opowiadanie pt. „Mgły wachlarzem nie rozpędzisz” – str. 73 i 74.

Następnie wykonaj w ćwiczeniówce zadania 1,2, 3 na  str. 80 i  zadanie 4 i 5 na str. 81.

Zrób zdjęcie zadań i prześlij na mojego maila.

Zanim wykonasz zadanie 5 ze str. 81. Poćwicz pisownię wyrazów z rz.

  • pierwsza zasada rz piszemy po spółgłoskach: b, ch, d, g, j, k , p, t, w, 
  • druga zasada rz piszemy, gdy wymienia się na r,
  • trzecia zasada – musisz zapamiętać  wyrazy z rz niewymiennym.

 

Edukacja artystyczna

Zadanie dla chętnych – wachlarz z papieru.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Poniedziałek  11.05.2020 r.

Dzień dobry! W galerii prac umieściłam już Wasze fantastyczne pojazdy. Oto jeden z nich.

Autorem tej pracy jest Olek Kołodziej: „Moja praca przedstawia statek badawczy, jaki wykorzystuje się do badania dna oceanów. Z tyłu statku znajduje się tzw. batyskaf, czyli statek podwodny z własnym napędem. Najgłębsze miejsce na ziemi to Rów Mariański na Pacyfiku, miejsce to zostało osiągnięte przez batyskaf o nazwie Trieste w 1960 r., głębokość 10916 m. Zainteresowałem się łodziami podwodnymi po obejrzeniu filmu „Titanic” oraz późniejszych prób wydobycia wraku.”

Edukacja polonistyczna

Zapraszam Cię do obejrzenia krótkiego filmu. 

Zadanie 1.

Przeczytaj uważnie poniższe pytania i odpowiedzi. Porozmawiaj z rodzicami lub ze starszym rodzeństwem na temat wolontariatu.  

Już wiesz, że wolontariat to pomaganie, wykonywanie drobnych uczynków dla innych ludzi, którzy potrzebują pomocy, bezdomnych zwierząt, środowiska np. lasów. Wolontariat wykonujemy dobrowolnie, gdyż chcemy to robić.

Jakie mogą być działania wolontariuszy związane z potrzebującymi osobami, środowiskiem naturalnym, środowiskiem lokalnym?

Przykładowe działania wolontariuszy:

– organizacja jasełek dla starszych samotnych osób, zbiórka zabawek oraz książek dla dzieci przebywających w szpitalach, organizowanie zabaw i zawodów sportowych dla osób z niepełnosprawnością ruchową,

– szkolna zbiórka karmy i koców dla psów i kotów ze schroniska, sprzątanie lasu w ramach akcji Sprzątanie Świata, wyprowadzanie psów w schronisku dla zwierząt,

– pomoc przy odmalowaniu ogrodzenia szkolnego, opieka zabytkami w swojej dzielnicy, porządkowanie placu zabaw, z którego korzystają uczniowie po lekcjach.

Kto może zostać wolontariuszem?

Wolontariuszem może zostać każdy- nie musi mieć szczególnych zdolności i umiejętności. Najważniejsze są chęci i zaangażowanie, choć czasem odpowiednia wiedza oraz doświadczenie są również potrzebne.

Jakie cechy powinien posiadać wolontariusz?

Dostrzegać potrzeby w swoim środowisku, rzetelnie i starannie wykonywać swoje obowiązki, być punktualnym, sumiennym, empatycznym, odpowiedzialnym.

Jakie korzyści płyną z angażowania się w wolontariat?

Możliwość zdobycia przyjaciół, satysfakcja z pomagania innym, radość, uznanie ze strony innych, zdobycie wiedzy, doświadczenia, nowych umiejętności.

Czy każda praca na rzecz innych jest wolontariatem?

NIE JEST – pomoc własnej babci, sprzątanie działki przy domu, wyprowadzanie psa koleżanki, pomoc rodzicom w obowiązkach domowych.

JEST – pomoc starszej osobie w pobliskim hospicjum czy domu pomocy społecznej, organizacja kiermaszu ze zbiórką pieniędzy na rzecz chorej osoby, wyprowadzanie na spacer zwierząt w schronisku, sprzątanie lasów w ramach akcji Sprzątanie Świata.

Zadanie 2.

Czy już wiesz co to jest wolontariat? Sprawdź swoją wiedzę na ten temat.

 

 

Edukacja muzyczna

Zaśpiewaj piosenkę związaną z dzisiejszym tematem zajęć.

Ref.: Kto jeśli nie ty, kto jeśli nie my  
Kto jeśli nie ja pomagać innym ma?  

1. Nieprawda, że cały świat 
Jest wielkim, bezdusznym miejscem 
Gdzie człowiek nic nie jest wart, 
Pieniądze tylko są szczęściem.  
A szczęście największe jest 
Gdy płynie z dawania niż brania, 
Więc bądźcie przygotowani 
Do pomagania!

Ref.: Kto jeśli nie ty, kto jeśli nie my
Kto jeśli nie ja pomagać innym ma?

2. Dobro, które dziś masz
Dla chorych, samotnych ludzi
Prędzej czy później do ciebie
Z podwójną siłą powróci.
Pomagać, to dzielić się
Nie chcąc w zamian dosłownie niczego
Łzy pozamieniać w śmiech
Nie ma nic bardziej cennego.

Utwór pochodzi z płyty „Piosenki Mądrych Dzieci”

 

Edukacja artystyczna 

Zadanie 1.

Przedstaw w formie komiksu na kartce formatu A 4, dzieląc ją na dowolne części, techniką rysunkową temat: Jestem wolontariuszem – warto pomagać.

Zadanie 2.

Zapraszam Cię do wzięcia udziału w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Świat oczami młodych”. Tematem przewodnim konkursu jest wolontariat w różnych aspektach: idee jakie ze sobą niesie, przykłady działań, korzyści.

Zaprojektuj znaczek  pocztowy formatu A 4  w orientacji poziomej.  Technika pracy dowolna /np. farby, kredki/. Na pracy nie wolno umieszczać: ramki, napisów, podpisu autora.

Wykonaj zdjęcia prac i prześlij na maila. Czekam na prace do 15 maja. 🙂

 

Wychowanie fizyczne

Zapraszam Cię do zagrania z rodzicem lub rodzeństwem w sportową grę planszową, której autorem jest Wasz starszy kolega z klasy VI C.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Skomentuj: