rss

Facebook
18 Cze

Środa 10.06.2020 r. 

Dzień dobry! Dziękuję za bardzo interesujące opowiadania o magicznej kredce. Wkrótce ukażą się w kąciku literackim.

Zanim rozpoczniesz dzisiejszą lekcję weź udział w teleturnieju. Proszę wpisywać swoje imię, nie pseudonim.

 

Edukacja polonistyczna

Zapraszam Cię do obejrzenia krótkiego filmu o państwach graniczących z Polską.

 

Zadanie 1.

Poznałeś sąsiadów Polski, więc nie będziesz miał problemów z uzupełnieniem poniżej mapy.

 

Zadnie 2.

Kolejne zadanie polega na dopasowaniu stolicy do państwa.

 

Zadanie 3.

Dopasuj odpowiednio flagi państw.

 

Zadanie 4.

Przeczytaj tekst informacyjny o sąsiadach Polski na str. 58 i 59. 

Zadanie 5.

Otwórz ćwiczeniówkę i wykonaj:

  • zad. 1 i 2 na str. 60 
  • zad. 4, 5, 6 (bez „kropki”) na str. 61 

Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Edukacja matematyczna

Dzisiaj zajmiemy się ważeniem, czyli jednostkami wagi lub masy, ponieważ możesz spotkać się z dwiema nazwami.

Na pewno wiesz, że jednostka, której najczęściej używamy do ważenia to kilogram.

Czy wiesz skąd wiadomo jak ciężki jest kilogram?

Dawniej uznawano między innymi, że jeden kilogram waży tyle co jeden litr wody o temperaturze czterech 4 C, ale w 1889 roku powstał idealny wzorzec, który waży dokładnie jeden kilogram i jest aż do dnia dzisiejszego przechowywany w skarbcu w Sevres pod Paryżem w Międzynarodowym Biurze Miar i Wag, by wszyscy wiedzieli, że tyle właśnie waży kilogram. Wzorzec ten jest w kształcie figury, która nazywa się walec. Będziesz się o niej uczyć w starszych klasach, ale już teraz na rysunku możesz zobaczyć jak on wygląda.

 

Zadanie 1.

Kliknij w poniższy link i wykonaj ćwiczenie.

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/5663/pojecia-ciezszy-lzejszy-ile-wazy-maslo

 

Zadanie 2. 

Otwórz ćwiczeniówkę i wykonaj zadania na str. 60 i 61. Poznasz jeszcze jedną jednostkę wagi. Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


 

Wtorek 9.06.2020 r.

Dzień dobry! Galeria zapełnia się powoli zdjęciami Waszych prac w różnych odcieniach błękitu. 

 

Edukacja polonistyczna

Wszystkie sytuacje przedstawione w książce „Witaj Karolciu!” zostały wymyślone przez autorkę. Oceń, które z nich mogłyby się wydarzyć naprawdę, a które nie. Pogrupuj wydarzenia.

 

Zadanie 1.

Wymyśl i napisz w zeszycie opowiadanie:  Moja przygoda z zaczarowaną kredką. Pamiętaj, opowiadanie powinno mieć wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Każdą część opowiadania rozpoczynamy od nowego akapitu.

Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Edukacja matematyczna

Zapoznasz się dzisiaj ze sposobem mnożenia i dzielenia setek w zakresie 1000.

Zadanie 1.

Zapraszam Cię do obejrzenia filmu.

 

Zadanie 2.

Poćwicz teraz mnożenie pełnych setek.

Zadanie 3.

Zapraszam Cię do obejrzenia kolejnego filmu.

 

Zadanie 4.

Poćwicz teraz dzielenie pełnych setek.

 

Zadanie 5.

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 59. Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Wychowanie fizyczne

Zapraszam Cię na kolejną lekcję tańca.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Poniedziałek 8.06.2020 r.

Dzień dobry! Zapraszam do galerii prac, pojawiły się pierwsze rysunki wykonane niebieską kredką. 

Zapraszam do obejrzenia filmiku pt. „Moi wodni przyjaciele-pielęgnice papuzie” przesłanego przez Olka Kołodzieja.

 

Filmik Natalki z pieskiem Tajsonem w roli głównej.

Edukacja polonistyczna

Zapisz w zeszycie temat: Plan wydarzeń lektury.

Uporządkuj wydarzenia w poniższym ćwiczeniu i przepisz je do zeszytu. Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Edukacja matematyczna

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 57 i 58. Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Wychowanie fizyczne

Zapraszam na kolejną lekcję tańca.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Piątek 5.06.2020 r.

Dzień dobry! Zapraszam Cię do galerii prac, pojawiły się nowe „jeziora w słoiku” oraz kolorowe karpie, czyli japońskie koinobori.

Edukacja polonistyczna

Dzisiaj rozpoczynamy omawianie książki ” Witaj Karolciu”. Rozwiąż krzyżówkę z hasłem.

Zadnie 1. 

Otwórz zeszyt, zapisz temat: Metryczka lektury.

Uzupełnij metryczkę:

Tytuł: ………………………….
Autor: …………………………
Postacie realistyczne: ……………………………
Postacie fantastyczne: ……………………………
Miejsce akcji: …………………………………

 

Zadnie 2. 

Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej  i zapisz je w zeszycie.

 

Zadnie 3. 

Dopasuj opisy bohaterów lektury.

 

Edukacja artystyczna

Używając tylko niebieskiego koloru wykonaj rysunek przedstawiający dowolnego bohatera książki „Witaj Karolciu!” Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Edukacja matematyczna

 

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 56. Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

Pamiętaj o odpowiednim zapisie liczb, skorzystaj z powyższego wzoru.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Czwartek 4.06.2020 r.

Dzień dobry! Zanim przejdziesz do dzisiejszej lekcji sprawdź czy potrafisz rozpoznać zwierzęta i rośliny naszych jezior.

Edukacja polonistyczna

Zadanie 1.

Otwórz podręcznik na str. 56 i 57 i przeczytaj „Co nas czeka w czerwcu?”.

Zadanie 2.

W ogrodach i na polach kwitną piękne kwiaty, w sadach dojrzewają czereśnie, a w lasach można już znaleźć jagody i poziomki.

Zadanie 2.

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 58 i 59. Zrób zdjęcie i prześlij na mila.

Edukacja matematyczna

Nie możemy odjąć jedności ani dziesiątek.
Dlatego 1 setkę rozmieniamy na 9 dziesiątek i 10 jedności.
Zostały 4 setki.
Odejmujemy jedności: 10 – 4 = 6.
Następnie odejmujemy dziesiątki: 9 – 8 = 1.
Na końcu odejmujemy setki: 4 – 2 = 2.

 

Zadanie 1.

Zapisz sposobem pisemnym działania i oblicz:

400 – 126 =

600 – 255 =

700 – 341 =

800 – 476 =

500 – 162 =

900 – 627=

Zrób zdjęcie i prześlij na mila.

 

Wychowanie fizyczne

Zapraszam na kolejną lekcję tańca.

 

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Środa 3.06.2020 r.

Dzień dobry! Zapraszam do obejrzenia filmu przesłanego przez Zuzię, która wypatrując ptaków w czasie wieczornego spaceru spotkała innego  przyjaciela.

 

Dwa gniazda jaskółek. Pierwsze u babci Zuzi w kamienicy nad lampą. Drugie gniazdo u babci na wsi.

Edukacja polonistyczna

Zapraszam Cię do wysłuchania wiersza Jana Brzechwy.

  • Kto jest bohaterem wiersza?
  • O jakich uczuciach jest mowa w wierszu?
  • Co obraziło czaplę?
  • Dlaczego żuraw i czapla nie mogą się pobrać?
  • Co mogło być przeszkodą w podjęciu trudnej decyzji?

Zadanie 1.

Przeczytaj jeszcze raz wiersz „Żuraw i czapla”, znajdziesz go w podręczniku na str. 40 i 41.

Zadanie 2.

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 42 i 43. Zrób zdjęcie i przyślij na maila.

 

Edukacja przyrodnicza

Jezioro jest śródlądowym zbiornikiem wodnym, który powstaje w naturalnym zagłębieniu terenu zalewanym wodami powierzchniowymi lub podziemnymi. Niemal w całej swojej objętości jest zamieszkane przez organizmy. Wody jeziora można podzielić na trzy główne strefy: przybrzeżną, toni wodnej i denną.

Rośliny rosnące w strefie przybrzeżnej wyrastają z płytkiej wody, a czasami rosną na lądzie tuż przy brzegu w miejscach, które są zalewane przez fale. Jest to często trzcina, pałka wodna i tatarak.

Żyją tu liczne zwierzęta silnie powiązane zarówno z wodą jak i z lądem, jak żaby i inne płazy, żółwie błotne, zaskrońce oraz ptaki pływające i brodzące (np. kaczki i gęsi, perkozy, czaple, bociany, kormorany i wiele innych).

Trochę dalej od brzegu rosną rośliny o pływających liściach, np. grążel żółty i grzybienie białe, a jeszcze dalej rogatek i moczarka oraz unosząca się na wodzie rzęsa wodna. Wśród roślin żyją larwy owadów (np. ważek i komarów), ślimaki, pijawki, raki, małże oraz ryby (np. ciernik, płoć, lin, okoń i szczupak).

W strefie otwartej toni wodnej rośliny reprezentowane są niemal wyłącznie przez plankton roślinny. Wśród zwierząt natomiast występuje plankton zwierzęcy i nieliczne ryby, np. ukleja oraz sandacz.

W strefie dennej z powodu braku światła nie mogą żyć rośliny, a zwierzęta żywią się opadającymi z góry szczątkami organizmów lub mniejszymi zwierzętami. Żyją tu niewielkie pierścienice, larwy niektórych owadów, małże i ryby poszukujące pożywienia w mule dennym (sum, sieja, karp).

Edukacja matematyczna

Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 55. Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Wtorek 2.06.2020 r.

Dzień dobry! W galerii pojawiły się „jeziora w słoikach” oraz rysunki ptaków.

Zanim zaczniemy dzisiejsze lekcje, zapraszam do obejrzenia relacji Olka ze stadniny.

 

Obserwacje ornitologiczne Maksyma Skrzelowskiego:

Kopciuszek

„Jest to ptak który założył gniazdo u mnie na podwórku na elementach konstrukcji dachu garażu, pod dachem. Codziennie obserwuję jak zbiera owady i karmi nimi swoje młode ptaszki. Karmieniem zajmuje się samiec i samica ptaka. Gniazdo kopciuszka zbudowane wygląda tak jak na zdjęciach.

Ptaszek ten jest wielkości wróbla, nawet trochę mniejszy od niego. Jest szarym ptakiem z pomarańczowym ogonkiem i czarnymi nogami. Jest ptakiem bardzo ruchliwym i zachowuje duże odległości od ludzi.”

Edukacja polonistyczna

Zapraszam Cię do obejrzenia krótkiego filmu o prawach dziecka.

 

 

Konwencja o prawach dziecka

Konwencja gwarantuje prawa dziecka, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia. Przyjęta została przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych w 1989 r., Polska jest inicjatorem jej uchwalenia. Konwencja weszła w życie w 1990 r.  Polska ratyfikowała (zaakceptowała)konwencję w 1991 r.

Konwencja nakłada na państwa obowiązek podejmowania działań biorąc pod uwagę prawa i obowiązki rodziców dziecka lub jego opiekunów. Ponadto, nakazuje państwom poszanowanie praw i obowiązków rodziców, członków rodziny, środowiska, opiekunów prawnych, innych osób, do ukierunkowania dziecka i udzielania mu rad przy korzystaniu przez nie z praw określonych w konwencji. Konwencja wskazuje, że rodzice lub inne osoby odpowiedzialne za dziecko ponoszą główną odpowiedzialność za jego utrzymanie oraz zapewnienie warunków niezbędnych do rozwoju.

W konwencji zapisane są:

  • prawo do życia i rozwoju, do tożsamości, obywatelstwa,
  • prawo swobody myśli, sumienia i wyznania, wyrażania poglądów, w tym w postępowaniu administracyjnym i sądowym,
  • prawo do ochrony życia prywatnego, rodzinnego, domowego, tajemnicy korespondencji
  • prawo do wychowania w rodzinie i kontaktów z rodzicami w przypadku rozłączenia z nimi, prawo poznania rodziców, jeżeli to możliwe,
  • prawo do wolności od tortur, poniżającego traktowania, przemocy fizycznej lub psychicznej, wyzysku, nadużyć seksualnych,
  • prawo do swobodnego zrzeszania się, pokojowych zgromadzeń,
  • prawo do odpowiedniego do wieku i stopnia rozwoju traktowania w ramach postępowania karnego,
  • prawa społeczne, w tym prawo do odpowiedniego standardu życia, opieki w instytucjach i zakładach, ochrony socjalnej, ochrony zdrowia, rehabilitacji społecznej i zdrowotnej,
  • prawo do ochrony przed wyzyskiem ekonomicznym, podejmowaniem pracy w zbyt wczesnym wieku,
  • prawo do wypoczynku i czasu wolnego,
  • prawo dostępu do informacji i materiałów pochodzących z różnych źródeł,
  • prawa do nauki, w tym prawo do bezpłatnej i obowiązkowej nauki w zakresie szkoły podstawowej.

Zadanie 1.

Przeczytaj wiersz pt. „O prawach dziecka” na str. 50 i 51

Zadanie 2.

Otwórz ćwiczeniówkę i wykonaj zadania na str. 52 i 53. 

Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

Edukacja matematyczna

Najpierw odejmujemy jedności: 8 – 6 = 2
Od 6 dziesiątek nie możemy odjąć 9 dziesiątek, dlatego 1 setkę zamieniamy na 10 dziesiątek.
Mamy teraz 16 dziesiątek.
Odejmujemy: 16 – 9 = 7
Były 3 setki, zostały 2
Odejmujemy: 2 – 1 = 1

 

Zadanie 1.

Zapisz  w zeszycie i oblicz sposobem pisemnym:

468 – 283 =

725 – 382 =

964 – 583 =

856 – 691 =

627 – 145 =

519 – 236 =

Zrób zdjęcie i prześlij na maila.

 

Edukacja muzyczna

Zapraszam Cię do wysłuchania piosenki.

słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

  1. Mam prawo żyć.   
    Mam prawo być sobą. 
    Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.  
    Mam prawo kochać i kochanym być. 
    Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.
  2. Mogę się śmiać.
    Może się dziać pięknie.
    Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
    Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych.
    Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.Ref. :Dziecka prawa poważna sprawa
    Dziecka prawa to nie zabawa
  3. Mam prawo śnić.
    Mam prawo być inny.
    Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny.
    Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę.
    Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.

Wychowanie fizyczne

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


Poniedziałek 1.06.2020 r.

Dzień dobry!

Z okazji Dnia Dziecka życzę Ci dużo zdrowia, szczęścia,
spełnienia najskrytszych marzeń, sukcesów w nauce,
rozwoju swoich pasji i talentów

oraz beztroskiej zabawy i dużo uśmiechu.

 

Bądź dzieckiem jak najdłużej.
Jak dziecko baw się, śmiej.
I kochaj tak jak dziecko,
I serce dziecka zawsze miej!

Edukacja polonistyczna

Dzień Dziecka – pochodzenie święta

Trudno jest jednoznacznie ustalić, kiedy po praz pierwszy obchodzono Dzień Dziecka. Uważa się, że historia tego święta sięga 1949 r. Dzień Dziecka został wymyślony przez Światową Federacja Kobiet Demokratycznych. Celem wprowadzenia takiego święta było uświadomienie społeczeństwu, jak ważna jest ochrona najmłodszych przed okrucieństwami wojny, głodem i innymi krzywdami.

Kiedy świętujemy Dzień Dziecka?

W Polsce i w innych krajach słowiańskich (np.: Czechy, Słowacja, Ukraina) święto to obchodzone jest 1 czerwca od roku 1952. Swoje święto w Turcji dzieci obchodzą 23 kwietnia,  to także Święto Niepodległości. W niektórych państwach Dzień Dziecka obchodzi się 20 listopada, w rocznicę uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka oraz Konwencji o Prawach Dziecka, co stało się w 1959 roku. We Francji dzieci mają swoje święto 6 stycznia.

5 maja w Japonii obchodzony jest Dzień Dziecka, czyli Kodomo no hi.
Ma on w Japonii długą tradycję. Początkowo w tym dniu obchodzony było Święto Chłopców, Tango no Sekku.
Dziewczęta swój dzień, Hina matsuri , obchodziły 3 marca. W 1948 roku Święto Chłopców zostało oficjalnie zmienione na Dzień Dziecka i ustanowiono je świętem narodowym, jest to również dzień wolny od pracy.
Charakterystycznym elementem obchodów Kodomo no hikoinobori, czyli ogromne różnokolorowe proporce w kształcie karpi. Można je zobaczyć w Japonii już kilka tygodni przed tym świętem.

Zapraszam do obejrzenia filmu.

 

  • Jakie miałeś skojarzenia z Japonią przed zobaczeniem filmu?
  • Jakie ważne wydarzenia spotykają japońskie dzieci?
  • Jakie prezenty dostają Japończycy?
  • Jak wyglądają tradycyjne lalki na dzień dziewcząt i dzień chłopców?
  • Czym wyróżniają się te dni?
  • Czy w Japonii obchodzi się dzień dziecka?
  • Czy wiesz, gdzie leży Japonia?

Zapraszam Cię do przeczytania japońskiej legendy.

Możesz włączyć podczas ten utwór podczas czytania 

„Latające karpie”
Kiedy w Japonii rodziło się malutkie dziecko, najważniejszym zadaniem rodziców było przywołać bogów i powierzyć im nowo narodzone maleństwo. Bogowie nie zawsze byli w pobliżu i nie zawsze wiedzieli o przyjściu na świat małego Japończyka czy małej Japonki. A przecież wokół czyhało wiele niebezpieczeństw.

W tych właśnie czasach w małej wiosce urodziła się dziewczynka, której dano na imię Haruko, czyli Wiosenka. Była śliczna: miała alabastrową skórę, czarne włosy, czarne oczka, malutkie dołeczki w policzkach i lekko zadarty malutki nosek. Cała rodzina i wszyscy sąsiedzi przychodzili podziwiać to urodziwe dziecko.

Rodzice modlili się do bogów o opiekę nad swoją małą dziewczynką. Próbowali ich przywołać, trzykrotnie klaskając w dłonie, ale bogów nie było. Bawili gdzieś daleko, nie wiedzieli, że właśnie urodziła się mała Haruko.

Jakże ich przywołać, jak przekonać przynajmniej jednego z nich, by zaopiekował się maleństwem? Rodzice dyskutowali o tym noc i dzień, i jeszcze dzień, i noc. W końcu tata Haruko, który był niesamowicie dzielnym i pracowitym człowiekiem, zdecydował pomóc bogom w dotarciu do córeczki. Udał się do lasu na poszukiwanie bardzo wysokiego drzewa.

Kiedy je znalazł, ściął je i przyciągnął do domu. Z pomocą sąsiadów ustawił je przed domem. Na samym jego szczycie umieścił mnóstwo kolorowych sznureczków, mając nadzieję, że spodobają się przemierzającym te strony bogom, a ci się zatrzymają, zobaczą jego ukochaną córeczkę i zaopiekują się nią.

Nie minęło wiele czasu, gdy zwabione kolorowymi wstążeczkami powiewającymi na wietrze pojawiły się kami – sfrunęły z nieba i zaopiekowały się małą Haruko, która wyrosła na wspaniałą dziewczynę, żyła długo i szczęśliwie, mając dobrego męża i gromadkę dzieci.

Dożyła w zdrowiu sędziwego wieku, ciesząc się szacunkiem rodziny i sąsiadów. Przez wiele lat opowiadała o tej wyjątkowej opiece, pomysłowym ojcu i przychylności bogów – radziła też, by rodzice, dbając o swoje dzieci, przywoływali bogów i ustawiali wysokie maszty z kolorowymi sznureczkami.

Ale to nie koniec historii.
Z biegiem czasu w Japonii rodziło się coraz więcej dzieci i coraz więcej rodziców ustawiało wysokie maszty. Pojawiały się jednak na nich już nie tylko barwne sznureczki, lecz także kolorowe karpie.

Według starojapońskiej legendy karpie po przepłynięciu trudnego odcinka rwącej górskiej rzeki stają się smokami, dobrymi zwierzętami obdarzonymi wielką siłą i odwagą. Rodzice, wieszając kolorowe karpie na wysokich masztach, wyrażali w ten sposób życzenia dla swoich dzieci: chcieli, by były tak odważne i dzielne jak karpie, by tak jak one umiały stawić czoło przeciwnościom losu.

Na samej górze umieszczali proporzec fukinagashi [czyt. fukinagasi], potem wisiał wielki karp tata – magoi, najczęściej w kolorze czarnym, następnie karp mama – higoi, różowy lub czerwony, oraz tyle małych różnokolorowych karpiątek, ile było dzieci w domu. Po wielu, wielu latach karpie stały się symbolem Japońskiego Dnia DzieckaKodomo no hi.

A jak jest teraz?
Gdy w rodzinie japońskiej rodzi się dziecko, babcia lub ktoś z najbliższych zanosi je do świątyni. Tak, tak – bogowie mają już swoje miejsca, nie muszą przemierzać bezkresnego nieba w poszukiwaniu schronienia. W Japonii powstało wiele przepięknych świątyń, dokąd w trzydziestym lub setnym dniu życia zanosi się dziecko, aby oddać je pod szczególną opiekę jakiemuś konkretnemu, mieszkającemu w tej świątyni kami.

A w całej Japonii karpie koinobori powiewają na wietrze w pierwszych dniach maja.

 

Tekst autorstwa Wioletty Laskowskiej-Smoczyńskiej i Katarzyny Nowak, pochodzi z publikacji: „Japońskie baśnie i legendy. Część I. Doroczne Święta i uroczystości”, Manggha, Kraków 2013.

  • Dlaczego na masztach zawiesza się podobizny karpii?
  • Jakie cechy symbolizuje karp?
  • Czy kolor karpia ma znaczenie?
  • Gdzie zawiesza się takie karpie?
  • Jak myślicie, czy taka tradycja nadal istnieje?

 

 

Edukacja artystyczna

Instrukcja:
Wykonanie Koinobori

Materiały:

  • szablon karpia
    Pobierz

  • kartka z bloku technicznego
  • blok rysunkowy
  • nożyczki, klej, dziurkacz

Przygotowanie:

  • wydrukuj lub narysuj karpie
  • wytnij z szablonów karpie
  • z arkusza bloku technicznego wytnij 2 paski o długości  11 cm i szerokości 1 cm
  • złóż je sklejając ze sobą końce
  • złóż dwa karpie ze sobą i sklej – nanieś klej wzdłuż krawędzi karpia
  • w miejscu otworu gębowego wklej pasek z bloku technicznego, tak aby karp mógł mieć otwarty pyszczek, podobnie wklej 2 ją na końcu ogona (jest to widoczne na ostatnim zdjęciu).
  • w okolicach pyszczka zrób dziurkaczem otwory

Wykonanie:

  • udekoruj karpie dowolną techniką plastyczną, możesz je pokolorować, wykleić bibułą, plasteliną, dokleić im ogony z papieru lub bibuły itd.
  • na koniec przełożą przez otwory w pyszczku sznurek, który posłuży do zawieszenia karpia na maszcie lub lince

Zrób zdjęcie swojej pracy i prześlij na maila.

Wychowanie fizyczne

Zapraszam Cię da nauki tańca.

 

Pozdrawiam cieplutko 🙂


 

Skomentuj: