Środa 10 lutego 2021 r.
Edukacja matematyczna
Zakodowany obrazek
Pobierz
Zakodowane zwierzaki
Pobierz
Narysuj drogę pieska do kości i domku
Pobierz
Edukacja polonistyczna
Wirtualna wycieczka do zoo
Wtorek 9 lutego 2021 r.
Edukacja matematyczna
Ćwiczeniówka str. od 51 do 53.
Edukacja polonistyczna
Ćwiczeniówka str. 68 i 69.
Edukacja artystyczna
Pomysły na Kartki Walentynkowe
Poniedziałek 8 lutego 2021 r.
Edukacja polonistyczna
Jaki jest lód? – przeprowadzamy doświadczenia, badamy cechy lodu.
Podręcznik str. 59
Jak powstają płatki śniegu?
Piątek 5 lutego 2021 r.
Edukacja polonistyczna
Jak się uczyć koncentracji uwagi?
- Co przeszkadzało dziewczynce w skupieniu się na zadaniu?
- Jak emocje takie jak strach, radość, gniew, mogą przeszkadzać nam w wykonaniu zadania?
- Co może się stać, kiedy zabraknie nam skupienia na sprawdzianie, podczas wspinaczki lub jazdy samochodem?
Ćwiczenie 1.
Trening koncentracji uwagi – zmysł wzroku
Znajdź różnice
Pobierz
Ćwiczenie 2.
Trening koncentracji – zmysł dotyku
Lepimy bałwanka z plasteliny z zamkniętymi oczami.
Ćwiczenie 3.
Trening koncentracji – zmysł słuchu: liczymy, ile razy w czasie nagrania pojawił się dźwięk przejeżdżającej karetki.
Plansza
Pobierz
Środa 3 lutego 2021 r.
Edukacja matematyczna
Rozwiązujemy zadania tekstowe. Obliczenia pieniężne.
Zadanie 1.
Zadanie 2.
Edukacja polonistyczna
Podręcznik str. 53 Ćwiczeniówka str. 60, 61.
Wtorek 2 lutego 2021 r.
Edukacja artystyczna
Piątek 29 stycznia 2021 r.
Dlaczego złość jest nam potrzebna?
Dlaczego złościmy się?
Jak myślicie, co zdarzyło się wcześniej?
Co rozzłościło osobę na zdjęciu?
Jak bardzo się ona złości?
Czy przypominacie sobie podobne sytuacje?
Jak się w nich czujecie? Kiedy wy się najczęściej złościcie?
Czy dzieci złoszczą się w podobnych sytuacjach jak rodzice?
Po czym poznajemy, że ktoś się złości? (sygnały płynące z ciała, myśli, mowy, zachowania).
Praca plastyczna
Obrazek “Moja złość”
Wykonaj pracę plastyczną- wydzierankę lub obrazek z plasteliny oraz rysunek narysowany kredkami – których tematyka będzie związana z odczuwaniem złości i radzeniem sobie z nią.
Jakie znacie podstawowe emocje?
Co można zrobić ze złością?
Przykładowe sposoby na radzenie sobie ze złością:
1. Kontroluję oddech
A. Wyprostuj się, wciągnij powietrze nosem, (licząc do trzech), zatrzymaj powietrze (licząc do trzech) i
wydychaj powietrze ustami (licząc do sześciu).
B. Możesz się położyć na łóżku lub podłodze. Połóż na brzuchu misia albo książkę. Oddychaj i obserwuj czy ta rzecz się podnosi. Staraj się podnosić misia czy książkę powoli i coraz wyżej.
2. Idę na spacer
3. Bawię się ze swoim zwierzakiem.
4. Słucham ulubionej muzyki.
5. Rozmawiam z przyjazną osobą.
6. Odliczam od 10 do 1.
7. Uderzam w specjalny worek treningowy albo w poduszkę (ważne, by podkreślić, że nie wolno niszczyć czyjejś własności).
8. Zgniatam piłeczkę (może to być specjalna zabawka antystresowa, ale też plastelina, ciastolina, masa solna).
9. Targam kartkę (mogę wcześniej na niej napisać lub narysować sytuację wywołującą złość).
10. Stosuję wizualizację
Wyobraź sobie bardzo przyjemną i relaksującą sytuację, np. że pływasz po jeziorze łódką, leżysz na plaży, lecisz na czarodziejskim dywanie, jesteś w statku kosmicznym. Możesz sobie wyobrażać jak unosisz się i opadasz w rytm fal/wiatru. Znajdź własną sytuację, która będzie dla Ciebie odprężająca.
11. Pobaw się w “kukiełkę i robota”.
Napnij wszystkie mięśnie, wyobraź sobie, że jesteś robotem, wytrzymaj tak przez 10/15 s. Rozluźnij wszystkie mięśnie, wyobraź sobie, że jesteś szmacianą lalką, wytrzymaj tak przez 15 s.
12. Porozmawiaj ze sobą w myślach tak, by “ochłonąć”, ostudzić własne emocje.
Możesz sobie powiedzieć np.: “zachowaj spokój”, ”nie poddawaj się”, “nie daj mu/jej się zdenerwować”, “poradzę sobie”, “wyluzuj”, “zaraz się uspokoję”.
Poniedziałek 25 stycznia 2021 r.
Edukacja polonistyczna
Utrwalamy literkę h, H.
Środa 20 stycznia 2021 r.
Edukacja artystyczna
Poniedziałek 18 stycznia 2021 r.
Mierzenie długości.
Poznajemy literkę ł, Ł.